Pinnen is plannen!

Soms wil ik heel veel ideeën en plannetjes tegelijk uitwerken of uitvoeren, terwijl ik daar helemaal geen tijd voor heb. In gedachten, ja, daar verricht ik wonderen en heb ik de grootste plannen. Vooral voor het slapen gaan. Dan broeien er veel plannetjes en ideeën in mijn hoofd. Helaas ben ik deze ook vaak weer vergeten tegen de tijd dat ik echt wakker ben.

Dus dacht ik, mindmappen. Wat het is, eigenlijk geen idee, maar ik heb er mijn eigen betekenis aan gegeven: het ordenen van alle ideeën en plannetjes in mijn hoofd. Maar hoe ga ik dat dan aanpakken dacht ik ook gelijk weer. Echt, af en toe ben ik gewoon niet praktisch! Maar ik heb het gevonden. Pinterest. Wat subliem!
Al mijn plannetjes en ideeën kan ik daar gewoon, waar ik ook ben, op een mooi prikbord prikken en ook nog ordenen. En ook al zijn al die prikkertjes inspiraties of dingen die ik mooi vind, ze helpen me elke keer weer op weg naar nieuwe ideeën en plannetjes. Sterker nog, ik ben nu zelfs in staat om ze ook nog uit te werken of uit te voeren!

En dat heeft nu geleid tot (wat ik zelf noem) mijn Eerste Collectie. Hoop heel erg dat ik het begin april allemaal op de virtuele schappen van mijn winkeltje kan leggen. Voorlopig blijf ik mijn lippen stijf op elkaar houden en vertel ik helemaal niks. Ok, soms wel af en toe aan iemand, maar goed, die zeggen toch niks verder behalve, "ja, leuk..., ben benieuwd hoe het er uit ziet als het af is..." en zo af en toe plaats ik een foto van het een of het ander op Twitter, mijn blog of op Facebook. Maar verder, potdicht!!

Ga nu weer snel verder, heb nog een klein uurtje waarin ook de was nog even gedaan moet worden en het halve huis in opgeruimd zou moeten worden. Ben allang blij dat ik vanmorgen wat huishoudelijke taken en boodschappen heb gedaan. Gelukkig heb ik nog wat dingetjes af kunnen haken, is mijn winkeltje weer aangevuld met oude en nieuwe kleurtjes haak- en breikatoen, zijn de nieuwsbrieven de mailbox uit en ergens weer in gegaan,  de Tweets de lucht in en natuurlijk ook Facebook was ik niet vergeten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten