Wat anders...

Een tijdje geleden vroeg de ouderraad van de basisschool van mijn kinderen of ik voor groep 1, 1/2 en 2 boekentasjes wilde naaien. Alle kinderen uit groep 1 krijgen elk jaar van de Goede Sint een boekentasje. Alleen er was 1 probleem. De afgelopen drie jaar zijn er geen tasjes meer gemaakt. Of ik, samen met een andere mama, de achterstand kon wegwerken en "even" 90 tasjes kon naaien. Ja hoor, waarom niet!

Dus mijn oude trouwe Pfaff weer onder een laag stof (schaam mezelf dat ik er zo weinig mee doe...) gehaald en aan de slag gegaan. Op de markt (lang leve de woensdag stoffenmarkt in Maastricht!) heel wat meters stof gekocht in zes verschillende kleuren, tassenband en klosjes garen. Want we wilden frisse vrolijkheid op het schoolplein, geen saaie tasjes! 
En toen, 90x stof knippen, 90x alle zijkanten en bovenkanten omzoomen, 90 applicaties uitknippen en erop naaien. En ga zo maar door.

En wat is het leuk om te doen. De pepernoten, gevulde speculaas en alle andere lekkernijen vinden gretig aftrek. De sfeer is super gezellig, we lachen wat af. Zo wil ik wel vaker met iemand samen werken! M. Bedankt voor alle fijne uren! Ik weet zeker dat ik je ga missen na Sinterklaas!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten